NEUROLOGOPEDA Karolina Bińkowska
WYKSZTAŁCENIE:
- pedagogika specjalna, specjalność logopedia (5-letnie studia magisterskie)
- neurologopedia (studia podyplomowe)
- terapia pedagogiczna z wczesnym wspomaganiem rozwoju (studia podyplomowe)
- terapia czaszkowo – krzyżowa
PODSTAWOWE CELE TERAPII LOGOPEDYCZNEJ:
- korygowanie wad i zaburzeń mowy
- stymulowanie rozwoju mowy
- usprawnianie funkcji prymarnych (oddychania, żucia, połykania), słuchu fizycznego i fonematycznego
- korekcja zaburzeń miofunkcjonalnych (nierównowagi mięśniowej w obrębie narządów artykulacyjnych)
- wzbogacanie czynnego i biernego słownika ucznia
- zapobieganie trudnościom w czytaniu i pisaniu wynikającym z zaburzeń mowy
REGULAMIN ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH:
Udział dziecka w zajęciach terapii logopedycznej oparty jest na zasadzie regularności i systematyczności ćwiczeń. Zajęcia dostosowane są do potrzeb oraz indywidualnych możliwości dziecka. Rodzice (prawni opiekunowie) zobowiązują się dołożyć wszelkiej staranności do regularnego i konsekwentnego stosowania się do zaleceń logopedy.
W zajęciach mogą brać udział tylko dzieci zdrowe (infekcje górnych dróg oddechowych uniemożliwiają wykonywanie ćwiczeń). Trzy nieusprawiedliwione nieobecności oraz niestosowanie się do zaleceń logopedy powoduje skreślenie z listy dzieci uczęszczających na zajęcia i objęcie terapią następnego dziecka z listy oczekujących i potrzebujących pomocy. Zajęcia odbywają się w grupach do 4 osób (raz w tygodniu).
Powodzenie terapii logopedycznej zależy w bardzo dużym stopniu od systematyczności ćwiczeń oraz wsparcia, jakiego dostarczy dziecku nauczyciel i rodzice ucznia. Po każdych zajęciach dziecko otrzyma materiały do ćwiczeń w domu. Zaleca się ćwiczenia krótkie, ale wykonywane codziennie. W tej kwestii bardzo liczę na współpracę z Państwem.
BADANIE OTOSKOPOWE:
W czasie badań przesiewowych prowadzonych we wrześniu wśród klas pierwszych, (a także na prośbę rodzica w czasie trwania roku szkolnego), wykonuję również badanie otoskopowe w celu sprawdzenia drożności przewodu słuchowego zewnętrznego pod kątem występowania korków z woskowiny, które, jeśli występują, pogarszają słuch dziecka.
PRZYDATNE INFORMACJE:
- Warto kupić – pomoce polecane do pracy i zabawy z dzieckiem w domu
- Ciekawe lektury dla rodziców
- Regulamin zajęć logopedycznych
- O wędzidełkach słów kilka
- Relaks dla głosu
- Przegląd najczęstrzych wad wymowy
- Skutki niefizjologicznego sposobu oddychania
- "Odetchnij głęboko - ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne dla dzieci i dorosłych":

MATERIAŁY DLA RODZICÓW: