Pilotażowy projekt edukacyjny dla szkół podstawowych dzielnicy Ochota dotyczący działań edukacyjnych związanych z przeciwdziałaniem wykluczeniu i przemocy w środowisku szkolnym.
Cele projektu:
Celem projektu jest sprawienie, aby szkoły biorące w nim udział były bardziej przyjazne prawom człowieka, lepiej przygotowane do przeciwdziałania wykluczeniu i przemocy, a tym samym bardziej bezpieczne dla uczniów i uczennic.
Celem projektu jest sprawienie, aby szkoły biorące w nim udział były bardziej przyjazne prawom człowieka, lepiej przygotowane do przeciwdziałania wykluczeniu i przemocy, a tym samym bardziej bezpieczne dla uczniów i uczennic.
W pracę zaangażowana jest cała społeczność szkolna:
- Uczniowie
- Nauczyciele
- Pracownicy administracji i obsługi
- Rodzice 

Nad realizacją projektu czuwa powołany Komitet Sterujący i Zespół Wychowawczy.
Realizacja projektu:
- Szkolenia całej społeczności szkolnej (uczniowie, nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi, rodzice)
-
Wywiadem w Telewizji Onet na temat mowy nienawiści udzielonym przez panią Dyrektor Katarzynę Glinkę oraz nauczycieli z naszej szkoły
- Udział uczniów w debacie na temat dyskryminacji i przemocy w PKiN

- Lekcje wychowawcze na temat mowy nienawiści. Scenariusze opracowane na podstawie zaję zawartych w Kompasiku:
- klasy 1 - 3: "Nie bądź gapiem"
- klasy 4 - 8: "Słowa, które ranią" - Pogadanki, warsztaty na temat agresji, wykluczenia, mobbingu, zachowań asertywnych np.:
- klasy 1 - 3 "Bądź kumplem, nie dokuczaj", "Dokuczanie, jako przemoc" - Debata o bezpiecznym i odpowiedzialnym korzystaniu z mediów społecznościowych "Działajmy Razem"








- Spotkania z przedstawicielami Straży Miejskiej na temat cyberprzemocy i bezpieczeństwa
- Warsztaty zachowań bezpiecznych i konstruktywnych w MDK Ochota
- Zajęcia przeprowadzone przez wychowawców na podstawie scenariuszy Global Dignity





-
Praca indywidualna nad zmianą zachowania i wypracowaniu kompetencji komunikacyjnych u uczniów
-
Praca indywidualna nad wzmocnieniem poczucia własnej wartości u uczniów
-
Działania interwencyjne oparte na wypracowaniu skutecznych metod radzenia sobie w trudnych sytuacjach
-
Spektakle profilaktyczne "Teatru Króla" dla uczniów klas 1-4: Tajemnica Pana Jednorożca, czyli nie wszystko złoto co się świeci i klas 5-8: Dopalacze, ruletka życia i śmierci





-
Szkolne Dni Profilaktyki




- Spotkania Liderów Młodzieżowego Systemu Wsparcia



- Festyn Rodzinny "Trzymaj Formę"

To był piękny dzień pełen radości, zabawy, poczucia bliskości i serdeczności. Wszystkim dziękujemy najpiękniej jak tylko można - dzieciakom za promienny uśmiech podczas zabawy i występów na scenie, policjantom za znakowanie rowerów, strażakom za wodną frajdę, nauczycielom za super zaangażowanie w organizację, Ognisku Pracy Pozaszkolnej za roztańczoną szkolną scenę, Rodzicom za wsparcie i trzymanie ręki na pulsie, żeby wszystko było jak najlepiej, Vinh Cao Hong za przepiękny taniec wietnamski z kwiatami, PUKS Ochota za pasjonujący mecz i naszym gościom, przyjaciołom szkoły, w tym Pani Burmistrz Katarzyna Łęgiewicz, którzy kolejny raz pokazują, że jesteśmy placówką ważną w środowisku i chyba dobrze im z nami. Do zobaczenia na festynie za rok.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć
- Karta zachowań w Szkole Podstawowej nr 264 w Warszawie.
Karta Zachowań została opracowana w celu oświadczenia, że cała społeczność szkolna Szkoły Podstawowej nr 264 im. Gabrieli Mistral dąży do przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy oraz dokłada wszelkich starań, aby wzmocnić pozytywne relacje tak, aby opierały się one na wzajemnej tolerancji . Przeciwstawiamy się wszelkim formom agresji, uprzedzeń oraz mowie nienawiści. Aktywnie dążymy do tego, aby nasza szkoła była miejscem otwartym i bezpiecznym, w którym każda osoba jest darzona szacunkiem, może uczyć się oraz w pełni rozwijać swój potencjał, niezależnie od swojej narodowości, pochodzenia, stopnia zamożności i innych cech.