8 czerwca w gmachu Biblioteki Narodowej przy ulicy Koszykowej odbył się finał projektu „Kto na ochotnika?”. Projekt realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, a współfinansowany przez m. st. Warszawa. W uroczystej gali uczestniczyli: Blanka z kl. 5c, Maja z kl. 6b i Gabryś z kl. 7a oraz opiekunowie Szkolnego Koła Wolontariatu: p. Małgorzata Różańska i pani Dorota Suchecka. Celem programu było wspieranie szkoły w planowaniu i prowadzeniu szkolnego wolontariatu w taki sposób, by przynosił on największe korzyści zarówno zaangażowanym uczniom i uczennicom, jak i lokalnej społeczności; odpowiadał różnorodnym potrzebom i zainteresowaniom młodzieży oraz odbywał się zgodnie ze standardami prawnymi. W trakcie trwania programu Wolontariusze i panie Koordynatorki z naszej szkoły uczestniczyli w warsztatach dotyczących budowania i integracji grupy, planowania i realizacji działań (w tym diagnozy), a także przygotowywania prezentacji działań lokalnej społeczności.
Po całorocznej, wytężonej pracy z przyjemnością stwierdzamy, że cel został osiągnięty a pierwszy rok działalności naszego koła należy uznać za udany. Wolontariusze organizowali bądź włączali się w szereg akcji wolontariackich. Były to m. in.: zbiórka na rzecz uchodźców z Aleppo, wykonanie kartek świątecznych dla seniorów, pakowanie paczek dla potrzebujących dzieci, zbiórka darów dla dzieci z pobliskiego Domu Dziecka, zbiórka korków, „Góra Grosza”, „Detektyw Grosik”, zbiórka dla zwierząt w schronisku Na Paluchu, opieka nad zwierzętami w schronisku w Korabiewicach. Systematycznie nasi Wolontariusze odwiedzali młodszych kolegów z Przedszkola nr 59. Było wspólne czytanie książek, rysownie oraz nauka kodowania.
Na dzisiejszej gali delegacja uczniów odebrała dyplom i podziękowania dla wszystkich aktywnie działających Wolontariuszy naszej szkoły. Uczestnicy spotkania wyrazili chęć dalszej współpracy. Podczas finałowej gali wybrzmiewała główna idea wolontariatu:
„Nie działamy dla pochwał i nagród,
lecz z potrzeby serca, w celu niesienia bezinteresownej pomocy potrzebującym”.