W naszej szkole odbyła się akcja edukacyjna, która miała na celu zwiększenie świadomości na temat zdrowego odżywiania i roli śniadania, dzięki któremu dzieci mają siłę i energię do nauki i zabawy, lepiej się koncentrują na wykonywanych zadaniach.
W klasach I – III przeprowadzono zajęcia na temat: Zdrowe drugie śniadanie w klasie. Na początku była pogadanka na temat roli śniadania jako najważniejszego posiłku w ciągu dnia, a potem film na temat piramidy żywieniowej i 12 zasad zdrowego odżywiania. Następnie przeszliśmy do przygotowywania kanapek w niektórych klasach. Na klasowym stole znalazły się tylko i wyłącznie zdrowe produkty jak: różnorodne pieczywo: ciemne, pełno i wieloziarniste z dodatkiem sezamu i maku, wędliny, warzywa: świeże pomidory, ogórki, rzodkiewka, zielona i krucha sałata, a także różne sery, jajka, szczypiorek, kiełki. Uczniowie najpierw założyli fartuszki, umyli ręce, następnie przystąpili do przygotowywania zdrowych i kolorowych kanapek, szaszłyków i warzywnych sałatek. Potem nastąpiła degustacja. Nie zabrakło również soków. Dzieci z innej klasy przyniosły tego dnia tylko zdrowe przekąski - kolorowe kanapki, soczyste owoce i warzywa, przygotowane w domu naleśniki. Nikt nie tęsknił za słodyczami. Zdrowe śniadanie w klasach to już rytuał. Dzieci każdy dzień rozpoczynają zdrowym śniadaniem. Dzieci i rodzice pamiętają o zdrowych kanapkach, jabłku lub innym owocu. Dopiero po zdrowej kanapce dzieci delektują się czymś słodkim. Woda towarzyszy im w klasie i na przerwie.
Oprócz tego uczniowie dowiedzieli się także, że zdrowe odżywianie to nie tylko zdrowa żywność. Ważne jest też, aby jeść pięć posiłków w ciągu dnia o stałych porach i bez pośpiechu. Systematycznie sięgać po nabiał, ryby i mięsa oraz ciemny chleb zamiast bułek, a także picie soków czy wody zamiast szkodliwych napojów gazowanych. Wspominaliśmy też o niezbędnym ruchu oraz unikaniu słodyczy i chipsów, które są niezdrowe. Dla urozmaicenia zajęć dzieci wykonały również warzywne mandale, rozwiązywały labirynt i łamigłówki. Były też zabawy ruchowe: „Tańczące warzywa”. Podsumowaniem i sprawdzeniem wiedzy była zabawa dydaktyczna: „Jak żyć zdrowo – prawda i fałsz.”
Akcja dała uczniom nie tylko wspaniałą zabawę, ale również szansę na integrację grupy, zwiększenie świadomości nt. zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie człowieka.